| Telefon: +36 22 501 632

Seacon Europe Kft. | 8000 Székesfehérvár, Móricz Zs. u. 14.

Az elmúlt napokban sétára indultam a városban, néhány helyen elintéztem az ügyeimet, bevásároltam, beugrottam az egyik elektronikai áruházba, beültem egy kávéházba, ahol újságokat is kiraknak, hogy a vendégek olvasgassanak, és egy cikket is elolvastam. És nem, senki nem zaklatott, nem akarta megtudni, és pláne nem akarta feljegyezni, egy listában rögzíteni a nevem, a címem, a bankszámlaszámomat, sőt azt sem, hogy mit ennék kedden vacsorára.

Hazaértem, leültem a számítógépem elé, megnéztem a levelezésemet, és brrrr… ‒ xx db kéretlen vagy reklámlevelet kaptam. Megnyitottam egy weboldalt, majd még másokat, és brrrr… ‒ mindegyik valami olyannal zaklatott, mint pl.: „Az oldalon a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.” Jobb esetben egy „gomb” is megjelent, „Rendben” vagy „Értem” vagy valami hasonló felirattal. Engem iszonyúan bosszantanak ezek a dolgok.

A reklámlevelekkel, kéretlen levéllel zavarkodók, a sütiszövegben füllentők (dehogyis akarnak jobb felhasználói élményt, a személyes adataimat lopják el!) mind-mind csak magukra gondolnak, és én (illetve mi, a felhasználók) egyáltalán nem érdekeljük őket, egyetlen céljuk az árbevételük növelése (tisztességesen, ami rendben is van, de akár tisztességtelenül is).

Hamarosan, május 25.-én megváltozik Európában a személyes adatok védelmével kapcsolatos szabályozás, életbe lép a GDPR. Sok-sok kérdés merülhet fel az új szabályozás kapcsán, azonban a „gyerek” eltűnni látszik a fürdővízzel együtt. Hogy miért is? A cikk végén válaszolok..

Márciusban is folytatódik a Megyei Kereskedelmi és Iparkamarák szervezésében az „AMIT A GDPR-RÓL TUDNI KELL" ingyenes adatvédelmi konferenciasorozat.

A konferencián a Seacon Europe is részt vesz, a cég fejlesztési igazgatója, Pokó István „Tevékenységnaplózás ‒ elszámoltatás ‒ bizonyítékképzés” címmel tart előadást Nagykanizsán március 13.-án.

A rendezvények pontos helyszínéről a Kereskedelmi és Iparkamaránál érdeklődjön (elérhetőség: Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamara).

Várjuk konferenciánkon!

2018. május 25-től kell alkalmazni az EU új adatvédelmi rendeletét. A téma fontosságára tekintettel a Megyei Kereskedelmi és Iparkamarák szervezésében „AMIT A GDPR-RÓL TUDNI KELL" címmel ingyenes adatvédelmi konferenciákat tartanak.

A konferenciákon a Seacon Europe fejlesztési igazgatója, Pokó István „Tevékenységnaplózás ‒ elszámoltatás ‒ bizonyítékképzés” címmel tart előadást Egerben, Miskolcon, Veszprémben és Szolnokon a következő időpontokban:

  • február 13.-án ‒ Egerben
  • február 14.-én – Miskolcon
  • február 15.-én – Veszprémben
  • február 28.-án – Szolnokon

Mostanában elég gyakran jut eszembe egy régi-régi történet…

Egyetemistaként egy koranyári estén egy barátommal, és más kollégista társainkkal kissé kapatosan mentünk hazafelé a kollégiumba. A barátom egyszer csak megállt egy villanyoszlop előtt és elég hangosan feltette nekünk, többieknek a kérdést: „Gyerekek, most mit csináljunk ‒ megmásszuk, megkerüljük, vagy visszaforduljunk…?

Megmásszuk, megkerüljük, vagy visszaforduljunk…? Igen, ez ma is nagyon fontos kérdés! De gondolkozzunk józanul…

A BIG DATA és az Európai Unió adatvédelme ‒ mi fog történni 2018 május 25.-e után?

Cikksorozatunk nyolcadik kérdése: Milyen feladatokat és lehetőségeket eredményez az uniós adatvédelmi reform a nagy adathalmazok feldolgozásával összefüggésben?

Vélemények az adatvédelemről (Az Eurobarométer 431. sz. tematikus felmérés – Data Protection [Adatvédelem] alapján)

  • Az európaiak 81 %-a úgy érzi, hogy nem rendelkezik teljes mértékben személyes adatai felett az interneten.
  • Az európaiak döntő többsége (69 %-a) szeretné kifejezett jóváhagyását adni, mielőtt személyes adatait begyűjtik és feldolgozzák.
  • Az európaiak csupán 24 %-a bízik meg az olyan online vállalkozásokban, mint például a keresőmotorok, közösségi oldalak és e-mail szolgáltatások.

Cikksorozatunk hetedik kérdése: Vajon egyszerűsödik az adatvédelem szabályozása a GDPR bevezetése után?

Vélemények az adatvédelemről ‒ (Az Eurobarométer 431. sz. tematikus felmérés – Data Protection [Adatvédelem] alapján)

  • Majdnem minden európai polgár (a 89%-uk) támogatja, hogy azonos védelmi jogok érvényesüljenek az EU egész területén. 
  • Az európaiak kétharmada (a 67%-uk) véli úgy, hogy az online vállalkozásoknak felelősséget kellene vállalniuk a személyes adataink védelméért. 
  • Tízből több, mint négy európai (45%) gondolja úgy, hogy az adatvédelmi szabályok érvényesítésével uniós szinten kell foglalkozni.

Cikksorozatunk hatodik kérdése: Hogyan fogja az uniós adatvédelmi reform megkönnyíteni a nemzetközi együttműködést?

Vélemények az adatvédelemről ‒ (Az Eurobarométer 431. sz. tematikus felmérés – Data Protection [Adatvédelem] alapján)

  • Az európai internet felhasználók fele tart attól, hogy csalás áldozatává válik személyes adatainak helytelen felhasználása miatt. (50 %).
  • Kevesebb mint harmada (33 %) bízik meg az európai telefontársaságokban és internetszolgáltatókban; továbbá kevesebb mint negyede (24 %) bízik meg a keresőmotorokat, közösségi portálokat és elektronikus levelezési szolgáltatásokat nyújtó  online vállalkozásokban.
  • Majdnem minden (89 %) európai örülne annak, ha egységes adatvédelmi szabályok lennének érvényben az EU egész területén, függetlenül attól, hogy a szolgáltatást nyújtó vállalkozásnak melyik országban van a székhelye.

Cikksorozatunk ötödik kérdése: Hogyan fogja az uniós adatvédelmi reform megerősíteni a belső piacot?

Vélemények az adatvédelemről (Az Eurobarométer 431. sz. tematikus felmérés – Data Protection [Adatvédelem] alapján)

  • Az emberek 66 %-a nagyobb bizalmat táplál a hatóságok, mint a kereskedelmi vállalkozások iránt.
  • Az európaiak 69 %-a aggódik amiatt, hogy a társaságok a birtokukban lévő személyes adatokat az adatgyűjtés eredeti célján túl más célra is felhasználhatják.
  • Tízből több mint négy európai szívesebben látna egy európai szintű szabályozást (45 %), míg a nemzeti szintű szabályozást valamivel kevesebben (42 %) választanák.

Cikksorozatunk negyedik kérdése, amely egyben az internetes közösségek számára az egyik legfontosabb kérdés az új adatvédelmi rendelettel kapcsolatban: hogyan érinti az adatvédelmi reform a közösségi hálózatokat?

Vélemények az adatvédelemről (Az Eurobarométer 431. sz. tematikus felmérés – Data Protection [Adatvédelem] alapján)

  • Az európaiak 71%-a véli úgy, hogy a személyes adatok nyilvánossá tétele egyre inkább a modern élet része.
  • A személyes adatok kiadásának legfontosabb oka az online fizetés (46%), vagy a vásárolt áruk házhoz szállíttatása (44%) és valamilyen szolgáltatás igénybevétele (36%).
  • Az emberek többsége nem kedveli, hogy internetes cégek személyes adatokat használjanak fel a reklámok testre szabása érdekében.
  • A válaszadóknak csak egyötöde nyilatkozott úgy, hogy mindig tájékoztatták az adatgyűjtés feltételeiről és annak lehetséges felhasználásáról, amikor személyes adatok megadására kérik őket az interneten. 
  • Az online közösségi hálózati szolgáltatást igénybe vevők közül tízből négyen nem próbálkoztak az adatvédelmi beállítások megváltoztatásával.

Az adatvédelmi beállításaikat változatlanul hagyók negyedrésze azért nem változtatott meg semmit, mert abban bízik, hogy az oldalak a megfelelő beállításokat alkalmazzák.

Cikksorozatunk harmadik kérdése: Európában a vállalkozások számára milyen előnyökkel jár az uniós adatvédelmi reform?

Az EU politikai megállapodást ért el az adatvédelmi szabályok reformjáról. Az új szabálycsomag nem csak visszaadja a polgároknak a személyes adataik feletti ellenőrzést, hanem számos előnyt és lehetőséget biztosít a vállalkozásoknak. A reform kulcsfontosságú tényező lesz a digitális tartalmak egységes piacának előmozdításában, azáltal, hogy lehetővé teszi az európai polgároknak és vállalkozásoknak a digitális gazdaság nyújtotta előnyök maradéktalan kihasználását.